Iepazīstināšana ar robotiku būtiski veicina bērna izaugsmes un pašizpausmes spēju, jo tiek iesaistīts viņu kognitīvais, kritiskais un radošais potenciāls. Šādā veidā robotikas apguve palīdz mūsu nākotnes dizaineriem un inženieriem labāk izprast un izpētīt apkārtējo pasauli.
Bērnam, iesaistoties robotikas nodarbībās:
- Uzlabojas kognitīvā, smalkās motorikas un sociālā attīstība.Nodarbības ietver teorētisko daļu, konstruēšanu un programmēšanu. Mācību procesā iegūtās zināšanas bērni pielieto praksē jau tajā pašā brīdī.
- Paveras jaunas iespējas radošai un kritiskai domāšanai.Darbā izmantojot motorus un sensorus, bērni izmanto savu iztēli un veicina problēmu risināšanas potenciāla attīstību.
- Notiek droša iepazīstināšana ar tehnoloģijām. Nodarbību gaitā bērni apgūst to kam patiesībā dators ir paredzēts. Pedagoga uzraudzībā bērns apgūst loģiskas ķēdes principus un kopsakarības.
- Nodarbības tiek pietuvinātas sadzīvei. Konstruējot bērns soli pa solim apgūst mehānisko mezglu savietojamības pamatprincipus.
- Mācīšanās process ir iedvesmojošs. Mācīties ar prieku un izbrīnu ir bērnu dabiska vēlme, tāpēc pedagogs palīdz saviem skolēniem izbaudīt šo procesu.
Programmas īstenošanas mērķi:
- Veicināt radošas, harmoniskas un pilsoniski aktīvas personības attīstību;
- Attīstīt vispārējās un speciālās tehniskās zināšanas un prasmes, radošās spējas un darbības pieredzi tehniskās jaunrades un zinātnes jomā;
- Sekmēt nākamās profesijas izvēli un karjeras vadības prasmes.